Press
Tisková zpráva: Crystalex s novou tváří
Crystalex, největší výrobce nápojového skla v ČR, se v celém světě stal symbolem kvalitních sklářských výrobků, u nichž je jako země původu uvedena Česká republika. Navazuje na tradici sklářství v České republice, a to především v regionu, který se dnes označuje jako Křišťálové údolí. K tomuto odkazu se hlásí prostřednictvím ochranných známek s přízviskem „Bohemia“, ale chce více propagovat obchodní jméno Crystalex. Jako optimální forma si zvolil modernizaci loga a celého vizuálního stylu společnosti tak, aby si firma vybudovala vlastní a moderně zpracovanou identitu.
Nové logo s moderním příběhem
Tradiční modré logo mizí a jeho nové provedení včetně ochranných známek se objevuje na označení budov, vizitkách, v katalogu. Postupně se také „propíše“ na výrobky v podobě laserovaného loga, etiket na skle i na další obchodní a marketingové materiály. Dále bude součástí nového webu a e-shopu, sociálních sítí, obalového konceptu, prodejny, vzorkovny, outdoorového označení, atd.
Dosavadní podoba loga Crystalex, tvořená ozdobným písmem společně s oválnou modrozlatou obchodní značkou „Bohemia Crystal“, už nesplňuje nároky současného globálního obchodu včetně moderních trendů, jako je rozvíjející se segment e-commerce a přesun komunikace na sociální sítě. Proto firma přichází s novým logem, které je svěží a elegantní. Změnou vizuálního stylu cílí nejen na posílení tržní pozice v tuzemsku, ale zároveň získání nových zákazníků po celém světě.
Dosavadní podoba loga Crystalex, tvořená ozdobným písmem společně s oválnou modrozlatou obchodní značkou „Bohemia Crystal“, už nesplňuje nároky současného globálního obchodu včetně moderních trendů, jako je rozvíjející se segment e-commerce a přesun komunikace na sociální sítě. Proto firma přichází s novým logem, které je svěží a elegantní. Změnou vizuálního stylu cílí nejen na posílení tržní pozice v tuzemsku, ale zároveň získání nových zákazníků po celém světě.
Pečlivě promyšlená změna
Někoho možná při prvním pohledu napadne slovo revoluce, ale je tomu právě naopak. Všechny změny byly pečlivě promyšlené. Každá linka i záhyb má své opodstatnění a dohromady tak tvoří štíhlý, elegantní a sebevědomý styl. Na stole bylo několik variant, ale pořád to byl jenom text, ale ve finální podobě každého upoutá symbol znázorňující křišťálovou korunku. Je to moderní ztvárnění jednoho z prvků, který se nachází v současné grafické podobě ochranné známky „Bohemia Crystal“. A k tomu bylo zvoleno autorské „A“, navržené přímo pro Crystalex a podobně jako symbol nad textem evokující ostré hrany křišťálu.
Ovšem změna tváře firmy je pouze jedním z dílků skládačky. Nový Crystalex není jenom o rebrandingu, ale má ambice stát se spolutvůrcem trendů ve sklářské branži. Již od loňského roku uvádí na trh produktové novinky, za nimiž je příběh a konkrétní designér, a to jak v oblasti designových tvarů nápojového skla, tak široké škále dekoračních technik. Chce se stát součástí každodenního života lidí a být prostředkem, respektive nástrojem, toho, jak jeho výrobky propojují lidi u významných i běžných životních okamžiků. Cílem je oslovit zákazníky, aby oni formou poptávky tlačili na obchodní partnery, sami si vyžadovali výrobky Crystalexu, čímž se stane vyhledávanou značkou. Motto, které tyto aktivity zastřešuje, lze nejlépe vystihnout následovně: „Chceme být moderní, nikoliv zasloužilí“.
Uvedení nového vizuálu je potřeba jasně a srozumitelně vykomunikovat, a to jak vlastním zaměstnancům, kteří jsou hybnou silou těchto změn, tak obchodním partnerům a koncovým spotřebitelům. Především k nim bude směřovat nový firemní web a
e-shop, kampaň na sociálních sítích a také připravovaný návštěvnický okruh pro organizované exkurze.
Ovšem změna tváře firmy je pouze jedním z dílků skládačky. Nový Crystalex není jenom o rebrandingu, ale má ambice stát se spolutvůrcem trendů ve sklářské branži. Již od loňského roku uvádí na trh produktové novinky, za nimiž je příběh a konkrétní designér, a to jak v oblasti designových tvarů nápojového skla, tak široké škále dekoračních technik. Chce se stát součástí každodenního života lidí a být prostředkem, respektive nástrojem, toho, jak jeho výrobky propojují lidi u významných i běžných životních okamžiků. Cílem je oslovit zákazníky, aby oni formou poptávky tlačili na obchodní partnery, sami si vyžadovali výrobky Crystalexu, čímž se stane vyhledávanou značkou. Motto, které tyto aktivity zastřešuje, lze nejlépe vystihnout následovně: „Chceme být moderní, nikoliv zasloužilí“.
Uvedení nového vizuálu je potřeba jasně a srozumitelně vykomunikovat, a to jak vlastním zaměstnancům, kteří jsou hybnou silou těchto změn, tak obchodním partnerům a koncovým spotřebitelům. Především k nim bude směřovat nový firemní web a
e-shop, kampaň na sociálních sítích a také připravovaný návštěvnický okruh pro organizované exkurze.
Crystalex v číslech
- založen před více než 50 lety
- počet zaměstnanců: cca 650
- tržby: přesahující 1 mld Kč
- roční výroba: 55 mil kusů nápojového a domácenského skla
- export: více než 80 zemí celého světa
- Exportér roku 2019 (Asociace exportérů ČR)
Radek Šulta
obchodně-marketingový ředitel